2008. július 14., hétfő

Lassú nyár

Nyúlik a sárga Transporterem üzembe helyezése. Pedig rohamtempóban szereltem össze, miután elhoztam a festőtől. Este sikerült érte mennünk, így csak reggel szembesültem a nem vadító sárgával, a megfolyásokkal, a kifelejtett festetlen részekkel. Vacakolásra, már nem volt idő. Úgy tudtam, ha meghaladja az egy évet a műszaki nélkülisége az autónak, akkor csak KPM-nél vizsgázhat. Emiatt éjszaka 11-ig is dolgoztam rajta, hogy kész legyen június 29-re.

A motort tavaly kicseréltem és nem tettem hivatalossá a forgalmiban, viszont az autószerelő, aki beépítette, azt mondta tud segíteni egy olyan műszaki vizsgával, amelyen nem fontos a motorszám. No, szaván fogtam és az egy év letelte előtt két nappal elvittem hozzá az autót. Sajnos délután közölte, hogy nem sikerült a vizsga mert a forgalmiban több adat nem stimmel. Másnap elutazott üdülni külföldre és rábízta az ügyet az elsőhegedűsére. Aki szintén egy sikertelen kísérlet tényét tudta csak másnap közölni velem. Időből kifutván, kapcsolataim megmozgatva több kiskapun kopogtattam hiába. Végül komoly emberrel hozott össze a sors és vele nekilendültünk bevenni a KPM bevehetetlennek tűnő várát. Még nem sikerült, amikor-e sorokat írom, de talán menni fog. Mindent kifehérítenek a forgalmiban a mi most szürke.

Amíg a sárga nem mehet forgalomba addig, megértő Főnököm rendelkezésemre bocsátotta az egyik céges autóját. Remélem lesz alkalmam meghálálni neki.

Zitának viszont sikerült, szerencsére nem üzemképtelenre leamortizálni a jó öreg Opel Kadettjét. Tamarával a közeli boltból hazafeléjövet , talán a nagy meleg hatására, olyan manőversorozatba kezdett, melyet már nem tudott végig irányítani és kisodrottak az útról, a szemközti oldal magas árokpartjának ütközve. Komolyabb sérülések nélkül megúszták a kalandot. Tamarának semmi baja, Zitán néhány kék-zöld folt keletkezett, ahogy nekicsapódott a szélvédőnek. Nem voltak becsatolva a biztonsági övek, mert a bolt és a házunk között csak két kilométer van. Én éppen Romániában voltam, mikor az eset történt. Nem kellemes beszélgetés volt az a hívás mellyel Zita értesített, balesetet szenvedtek, de jól vannak, viszont az autót alaposan összetörték. Válaszom: Örülök, hogy jól vagytok, rozsdás vasat bármikor vehetünk másikat.

Még aznap este kirángattam az Opel elejét a szilvafához kötött vontatókötéllel és két nap múlva már szélvédőt is tettünk bele. Amíg a Transporter nem gurulhat szabadon, addig így marad és utána csináltatjuk meg, hogy a javítás idejére is legyen itthon épkézláb autó.

Tamara hallva beszélgetésünket, milyen sokba fog kerülni a rendbehozatal, hirtelen közbevágott és közölte vállal valami munkát az óvodában, hogy segítsen összeszedni a rávalót.

Na, ki tudja hol nyaraltam félórát ezen a nyáron? A szökőkút felismerése többet segíthet, mint a cipőmé.

Az idén padlásturisták szeretnénk lenni, ami Sanyi barátunk értelmezésében annyit tesz, a nyaralásra szánt pénzt a padlástér kialakítására fordítjuk. Ezidáig még ezügyben nem történt előrelépés.

Állatállományunk gyarapszik. A jelenlegi leltár: 2 sziámi cica, 1 házicicamama és 5 kölyök, 2 házinyúl szülő és 8 kölyök, valamint 1 házicicalány aki néha előfordul nálunk egy kis simogatásért és ennivalóért.

Ennyi.

Nincsenek megjegyzések: